Followers

Friday, April 8, 2011

Nazira In The Houze

Balik cuti ke Malaysia dengan waktu yang singkat baru-baru ni, Alhamdulillah saya berpeluang untuk berjumpa dengan seorang kenalan yang kiranya pangkat kakak la dengan saya. Kenal kat mana lagi kalau bukan melalui Facebook. Seingatnya saya add akak ni masa kat Milan lagi. Tahun 2009. Pada mulanya tak tahupun dia ni merupakan DJ Radio 24 Bernama. Cuma tertengok gambar dia dan family kalau tak silap di Pulau Redang kot. Dengan dua orang anak dara yang comey lote tu... Akak yang dimaksudkan tu adalah Nazira Noran atau lebih mesra saya panggil sebagai Kak Gee jer.

Masa kat Milan dulu, Kak Gee ni memang rajin berkongsi resipi masakan kat Facebook dia. So saya si anak bujang yang kebulur sokmo nak makan masakan Melayu ni banyak jugakla menuntut ilmu masak memasak daripada dia. Berasal dari negeri Cik Siti Wan Kembang iaitu Kelantan. So tiap kali dia upload gambar juadah masakannya yang lebih ala-ala masakan pantai timur tu, mesti dok telan air liur jerlah kan haha... Rasanya budu memang tak boleh dipisahkan lagi dengan Kak Gee ni. Boleh kata kalau masak spaghetti pun dia taruk budu jadi kuah hahaha.. (fitnah semata2 kih3)

 Sinonim dengan orang perempuan dari kelantan, mereka sangat dikenali dengan skill berniaga yang tinggi. So Kak Gee kita ni pun salah sorang darinyalah. Mempunyai business onlinenya sendiri yang menjual pakaian-pakaian muslimah terutamanya jubah dan telekung buatan Indonesia. Jubah-jubah yang dijual memang cantik dan tiptop dengan harga yang sememangnya mampu dimiliki ramai. Pada yang berminat boleh lawati websitenya di www.nazira.biz
Kat sini, saya juga nak ucapkan banyak-banyak terima kasih pada Kak Gee yang juga memberi idea dan membuka ruang buat saya dan sahabat, Amir untuk memulakan jualan jubah secara online juga.

Sepanjang saya kenal Kak Gee ni, orangnya memang peramah, rajin buat duit, mudah berkongsi ilmu, ceria,  dan humble jer caranya yang membuatkan kita rasa selesa berkawan.(Semua yang baik-baik belaka haha) Suami Kak Gee ni iaitu bro Farid pun lebih kurang jerla perangainya. Mereka dikurniakan dua cahaya mata perempuan iaitu Qasrina dan Qaisara. Dalam perancangan nak tambah lagi 5 kot hehehe..

Pada minggu yang lepas, kami berpeluang jumpa ramai-ramai di Wangsawalk mall Wangsamaju. Juga dengan seorang kawan pada Kak Gee iaitu Syakila. Lepak borak-borak dengan anak dia yang tengah syok lagi tidur. Thank sebab sudi luangkan masa jumpa saya walaupun saya tau akak memang sibuk sokmoo heheh. Moga akak akan terus maju dan membina keluarga bahagia. Oh sebelum saya terlupa, Kak Gee juga ada mengeluarkan buku resipi masakannya yang masih berada di pasaran. Dia kata nak bagi saya free, tapi sampai sudah dia lupa, dia nak suh kita beli jugak kot haha



p/s: TVS baru-baru ni ada menemubual Kak Gee untuk rancangan Srikandi yang memaparkan kisah ketabahan hidup wanita. Yelah kak Gee kan buat 3 kerja dalam satu masa. Bekerja di konti, berniaga dan dalam masa sama masih menjadi suri rumah buat keluarganya(upss dia pakai bibik haha). Tahniah kak! Moga lebih sukses yer

No comments: