Followers

Thursday, December 30, 2010

Istanbul Winter Trip - Day 2 (Part 3)

Pergh sampai ada part 3 pulak kan hehe. Seingat aku petang tu kami balik ke hotel dan tidur lena. Kemudiannya keluar semula kononnnya nak pergi Grand Bazaar tapi rupanya tutup pada jam 7 petang. So aku cadangkanla untuk masuk ker Old Bazaar, ingatkan betul-betul bazaar, rupa-rupanya kat situ lebih pada tempat orang lepak hisap syisha. Syisha dan minum-minum aja. Penuh orang masa tuh. So tak ada tujuan lain, cari makan ar. Kami ke restoran berhampiran. CARA nama restoran tuh. Menggabungkan konsep Mexican dan Turki. Disebabkan tak berapa lapar sangat jadinya kami share sepinggan tuh. Habis makan so cabutla p lepak kat bangku menghadap Blue Mosque dan Hagia Sophia. Order teh secawan sorang. Aku beli kacang... err kacang apa namanya ya. Lupa pulak. Dalam bahasa Turkinya disebut Kestane. Gerai kacang ni boleh kata ada di mana-mana macam gerai pisang goreng kat Malaysia. Makan panas-panas memang sedap, manis dia tak berapa manis. Kadang tu rasa macam bijik buah chempedak yang digoreng. So kami just duduk lepak, tiba-tiba ada datang sekor kucing kat aku. Duduk atas riba aku dalam 5minit macam tu hehe cute




No comments: