Followers

Monday, November 1, 2010

Pizza Con Il Prosciutto (Vavi!)


Baru lepas tengok cerita EAT LOVE PRAY. Ada scene yang dia order makan di restoran, very fluent dia cakap bahasa Itali kan. Teringat masa aku dulu, pernah satu kali tu aku keluar dgn officemate aku jalan2 area Milan. Nak tunjuk terer, aku pun order la makanan aku cakap bahasa Itali dengan waiter tu. Tengok ada dalam menu order tu, "Da me 'un Pizza con il prosciutto' con il coca", tanpa aku tahu pun maksud prosciutto tu. Tapi xsilap aku rasanya prosciutto tu sejenis seafood.... Officemate aku pun "Che bravo Zaki! Bene Italiano eh" dia macam kagum je dengan aku.

Restoran tipikal di Itali, jual pizza panas2 bibakar. duduk dalam memang sedap je bau aroma pizzanya. Memang menambah selera nak makan betul.

Dalam 15minit lepas tu, pizza pun dah siap! Dia hidang atas meja aku panas2 dan baunya... chup! apa yang penuh atas pizza ni. prosciutto tu babi rupa-rupanya! hahahah sampai sekarangla aku hafal perkataan bahasa Itali ni.

(Gambar ni aku snap masa view dari satu tower di Florence)

No comments: